Nowe wcielenie bestsellera – Volkswagen Passat

Nowe wcielenie bestsellera – Volkswagen Passat

Polacy kochają niemieckie samochody. Najlepszym tego przykładem jest tak popularny Volkswagen Passat, który w pierwszym kwartale tego roku miał premierową odsłonę swojej najnowszej wersji. Wizualnie nowy Passat nie różni zbytnio od poprzednika, ponieważ Niemcy zastosowali swój stary sprawdzony sposób odnawiania najbardziej lubianych modeli aut. Gdzie ukryta jest innowacja? – W konstrukcji pojazdu. Przekonajmy się dlaczego.

Niemiecki design

Volkswagen najnowszą wersję Passata odnowił zgodnie z założeniami stylistyki, która nie podąża za modą, lecz jest ponadczasowa. Emanuje ekskluzywnością i nie jest pospolita. Łączy w sobie ekspresywność i tradycje. Jego rzucająca się w oczy siła i czystość formy wyróżnia go z tłumu, pomimo, że nie jest samochodem ekstrawaganckim. Już dziś wiadomo, że jego stylistyka nie wyjdzie z mody przez najbliższe 15 lat.

Wnętrze Passata jest minimalistyczną ewolucją kabiny, znanej z poprzednich generacji. Każdy, kto zna i lubi specyficzne wnętrza niemieckich samochodów z pewnością poczuje się tutaj jak w domu.

Sportowe proporcje

Nowa generacja niemieckiego bestsellera mierzy 4767 mm długości. Oznacza to, że samochód jest o 2 mm krótszy, o 14 mm niższy, ale o 12 mm szerszy. Dzięki tym minimalnym zmianom jego bryła się usportowiła. Dodatkowo został również odchudzony. W zależności od tego, jaką wersję wybierzemy, nasz Passat może być lżejszy od poprzednika nawet o 85kg.

Powiększony został jednak bagażnik – w sedanie mieszczący 586l, a w wersji kombi 650l. Rozstaw osi wynosi 2791mm. To jest aż o 80mm więcej, co przyczyni się do zwiększenia miejsca wewnątrz samochodu.

Nowoczesne rozwiązania

Najnowsza generacja w tym przypadku idzie w parze z najnowszymi technologiami. Poza dotychczasowym Active Info Display oraz wyświetlaczem Head-up, spotkać możemy systemy, które wykorzystują odpowiednie aplikacje Rear Seat Entertainment na tablet. W ofercie pokazało się również Front Assist, które rozpoznaje pieszych oraz posiada funkcję awaryjnego hamowania. Nie zabrakło tutaj również najnowszych światowych technologii, pozwalających na zatrzymanie samochodu w momencie zasłabnięcia kierowcy (Emergency Assist), wspomagania manewrowania z przyczepą (Trailer Assist) oraz asystenta jazdy w korkach.

Jaką moc wybrać

Dostępna oferta silników benzynowych zaczyna się już o mocy 125KM. Następnie w kolejności możemy wybrać czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 1,4l i mocy 150KM. Zużywa on o 1,3l na 100 km mniej, niż jego poprzednik, który potrzebował 6,2l na 100 km. Pozostałe moce to 180KM, 220KM i 280KM. Obecnie lista silników wysokoprężnych obejmuje jednostkę TDI o mocy 150 KM, spalającą średnio 4,1 l/100 km oraz mocniejsze turbodiesle: 190 KM i 240 KM.

Passat hybryda

Absolutną nowością jest również wykorzystanie napędu hybrydowego plug-in. Dzięki niemu, Passat nie będzie emitował szkodliwych substancji, jednak przejedzie maksymalnie 50 km, po uprzednim jego naładowaniu.

A tak w ogóle – wiesz, że stać Cię na nowego passata? Zachęcamy do skorzystania z kalkulatora kredytu samochodowego, dostępnego poniżej:

Kategorie: Testy aut

O autorze

JK

Na łamach bloga Samochodowo.com.pl hobbystycznie pisze na temat szeroko pojętej motoryzacji, nowinek z rynku oraz udziela porada początkującym kierowcom w zakresie obowiązujących praw ruchu drogowego.

Komentarze

  1. Anuś
    Anuś 29 września, 2014, 13:29

    Co za innowacyjny model! Bardo dobrze wiedzieć nieco więcej na temat tego Passata- bez wątpienia udam sie na jazdę próbną.

  2. memfis
    memfis 9 października, 2014, 10:29

    to jest samochód moich marzeń!

Only registered users can comment.