Seat Leon w wersji X-Perience

Seat Leon w wersji X-Perience

Po wersji ST – lubianego modelu Leon, marka Seat zaprezentowała model X-Perience.  Co wyróżnia ten pojazd na tle innych, standardowych kombi? Przede wszystkim wygląd zewnętrzny.

Lekka terenówka

Seat zmodyfikował model, podwyższając zawieszenie o 15 mm oraz dodając napęd na cztery koła (Haldex piątej generacji) w standardzie. Zmiany te mają umożliwić klientom jazdę po lekkim terenie. Ponadto wersja ta otrzymała wzmocnienia na drzwiach, progach i nadkolach, a także aluminiowe wykończenie przedniego zderzaka. X-Perience porusza się na kołach w rozmiarze 17 cali lub opcjonalnie na obręczach 18-calowych. Końcówki rury wydechowej są w tym modelu Leona  chromowane.

Moc Leona

Jeśli chodzi o silniki dostępne w ofercie, będą to: benzynowy motor o mocy 1.8 TSI 180 KM i momencie obrotowym 280 Nm, a także diesle – 1.6 TDI 110 KM oraz 2.0 TDI w odmianach 150 KM i  lub 184 KM.

Jak wygląda spalanie i osiągi poszczególnych silników?  W przypadku silnika dieslowego o pojemności  1.6 wynosi ono 4,8 litra na 100 km. Natomiast wersja z 150 KM według oficjalnych danych pali dokładnie tyle samo, co ta mocniejsza, czyli 4,9 litra. Wersja 184 KM potrafi osiągnąć 100 km/h w czasie zaledwie 7,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 224 km/h.

Jeśli chodzi o zwolenników silników benzynowych, im producent oferuje turbodoładowany silnik 1.8 TSI. W tym przypadku zużycie paliwa będzie nieco wyższe. Przy spokojnej jeździe możemy uzyskać 6,6 litra na 100 km. Będzie to możliwe dzięki ręcznej zmianie przełożeń.

Bez względu na wybór silnika możemy liczyć na sześciobiegową przekładnię manualną lub dwusprzęgłowy automat DSG, ponieważ każdy z nich może być nimi wsparty.

Emisja dwutlenku węgla Leona X-Perience wynosi średnio 133g/km.

Co w środku?

Wnętrze tego modelu zdobi tapicerka z Alcantary z pomarańczowymi szwami, a także ozdobne logo wersji „X-Perience”. Jest ono umieszczone na kierownicy, lewarku zmiany biegów oraz listwach progowych. Bagażnik nowego Seata ma pojemność 587 litrów, a po złożeniu foteli, do dyspozycji mamy 1470 litrów przestrzeni.

Dodatkowe udogodnienia

Opcjonalnie Seata Leona w wersji X-Perience będziemy mogli wyposażyć w pełni LED-owe światła przednie oraz w aktywny tempomat, który działa do 160 km/h i posiada funkcję hamowania awaryjnego. Auto wyposażone w skrzynię DSG umożliwia komputerowi dostosowywanie prędkości do pojazdu, który znajduje się przed nami, a nawet całkowicie zatrzymać nasz samochód.  Dostępna jest również funkcja wykrywania senności kierowcy oraz asystent utrzymania pasa ruchu.

Oficjalna cena tego modelu nie została jeszcze podana do publicznej wiadomości. Po raz pierwszy auto zostanie zaprezentowane w październiku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu.

A starsze modele seata można już zakupić dzięki AutoKredytowi od Volskwagen Banku. Zachęcam do skorzystania z narzędzia:

Kategorie: Aktualności, Testy aut

O autorze

JK

Na łamach bloga Samochodowo.com.pl hobbystycznie pisze na temat szeroko pojętej motoryzacji, nowinek z rynku oraz udziela porada początkującym kierowcom w zakresie obowiązujących praw ruchu drogowego.

Komentarze

  1. star
    star 9 października, 2014, 10:30

    Toyotka kojarzy mi się z moim byłym była to jedyna rzecz, która była w nim dobra….

  2. adam
    adam 9 października, 2014, 10:33

    Świetny samochód szkoda, że trzeba nie mam teraz na niego pieniędzy……

    To star: to jest seat a nie Toyotka 😉

  3. Łukasz
    Łukasz 16 października, 2014, 00:32

    Mam pytanko do autora – Jak myślisz co będzie dalej?

Only registered users can comment.