Pakiety ubezpieczeniowe – szeroki wybór dla Ciebie i Twojego auta!

Nabycie nowego samochodu wiąże się z kupnem ubezpieczenia. Poza obowiązkowym OC, kierowca może liczyć na dobrowolne pakiety ubezpieczeniowe takie jak AC, NNW oraz Assistance. Zobacz, w jakich sytuacjach możesz z nich skorzystać oraz jakie korzyści płyną z ich zakupu.

Pakiet AC – co warto o nim wiedzieć?

Pakiety ubezpieczeniowe, takie jak autocasco to finansowa ochrona w przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub utraty samochodu. W czasie trwania ubezpieczenia kierowca może starać się o odszkodowanie w sytuacjach, gdy auto zostanie skradzione lub stanie się obiektem wandalizmu czy rabunku. Ochrona autocasco może obowiązywać również wtedy, gdy auto zostanie uszkodzone na skutek działania warunków atmosferycznych, takich jak:

  • opady gradu,
  • huragany,
  • pożary,
  • deszcze nawalne,
  • lawiny,
  • osuwiska,
  • powodzie,
  • trąby powietrzne,
  • zapadnięcia się ziemi.

Ubezpieczenie NNW – sprawdź jego zakres!

Ochrona w przypadku pakietu ubezpieczeniowego NNW obejmuje określony wariant wybrany przez kierowcę. Może on ubezpieczyć tylko siebie lub siebie wraz z pasażerami. Pakiet ubezpieczeń następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) dotyczy wyłącznie auta, które określone jest w umowie. Odszkodowanie może być wypłacone wtedy, gdy osoba ubezpieczona doświadczy trwałej szkody na zdrowiu powstałej:

  • podczas kontaktu z samochodem w czasie wsiadania lub wysiadania,
  • w czasie, gdy samochód jest w ruchu,
  • przy jego załadowaniu lub wyładowaniu,
  • w czasie jego naprawy, zatrzymania czy postoju.

Na podstawie wyżej wymienionych okoliczności, ubezpieczyciel może również zwrócić koszty leczenia lub śmierci na zasadzie wypłacenia świadczenia z tego tytułu.

Pakiet ubezpieczeniowy Assistance – w jakich sytuacjach będzie niezbędny?

W pakiecie Assistance w Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy, kierowca może liczyć na pomoc serwisową, informacyjną, a nawet medyczną. Poniżej znajduje się lista usług, przysługujących ubezpieczonemu w różnych przypadkach.

  • Serwisowanie auta na miejscu zdarzenia – w przypadku awarii lub wypadku, do kwoty określonej w umowie.
  • Holowanie auta – gdy został źle zatankowany lub zorganizowaniu i dostarczeniu na miejsce postoju odpowiedniego paliwa (w przypadku jego braku).
  • Zorganizowanie i pokrycie kosztów hotelu – w przypadku kradzieży samochodu lub awarii, która trwa dłużej niż 12 godzin i jest oddalona od miejsca zamieszkania kierowcy o ponad 50 km.
  • Wymiany opony na miejscu zdarzenia lub holowanie samochodu – w przypadku braku możliwości naprawy na terenie awarii (jeżeli opona została przebita lub uszkodzona).
  • Pomocy przy otwarciu samochodu (ewentualne holowanie bądź pokrycie kosztów za parking)w skutek zagubienia, kradzieży bądź zatrzaśnięcia kluczy lub innych urządzeń fabrycznych służących do otwierania i uruchamiania pojazdu.
  • Innych sytuacji na żądanie ubezpieczonego np. informacji turystycznej, pomocy drogowej w czasie awarii, pomocy administracyjnej, udzielenia informacji w razie wypadku, rezerwacji pojazdu zastępczego lub przekazanie pilnej wiadomości osobie w kraju.
Kategorie: Ubezpieczenia

O autorze

JK

Na łamach bloga Samochodowo.com.pl hobbystycznie pisze na temat szeroko pojętej motoryzacji, nowinek z rynku oraz udziela porada początkującym kierowcom w zakresie obowiązujących praw ruchu drogowego.

Skomentuj

Only registered users can comment.